ستون دین

هر چیزی که برای شناخت و خواندن نماز برای رستگاری نیاز است.

ستون دین

هر چیزی که برای شناخت و خواندن نماز برای رستگاری نیاز است.

امام زمان(عج) و نماز

حضرت مهدی(ع) بعد از ظهور اولین کاری که انجام می دهد...و همچنین حضرت عیسی (ع).

حضرت اما زمان (علیه السلام ) و نماز  رشیق که یکى از ماءمورین خلیفه عباسى (معتضد) راست مى گوید: روزى خلیفه ، من و دو نفر دیگر را خواست و به ما دستور داد که به طور محرمانه به سامرا رویم و وارد خانه امام حسن عسکرى (علیه السلام ) که در آن خانه از دنیا رفته بود شویم و هر کس را در آن خانه یافتیم به قتل برسانیم و سرش ‍ را براى او بیاوریم .
ما به سامرا رفتیم و به دون هیچ مشکلى وارد خانه شدیم و همه جا را بررسى کردیم تا این که به پرده اى رسیدیم - آن را کنار زدیم سردابى پدیدار شد، وارد آن شدیم دیدیم از آب است و در انتهاى آن حصیرى بر روى آب افکنده شده و شخص بسیار زیبایى روى آن مشغول نماز و عبادت سات و هیچ توجه به ما ندارد.
یکى از همراهان ما خواست داخل شود و او را دستگیر نماید، اما داخل آب افتاد و چیزى نمانده بود که غرق شود. من دستم را دراز کردم و او را بیرون کشیدم و او تا یک ساعت بى هوش افتاده بود.
در این حال رفیق دیگر ما اقدام به رفتن به سوى او کرد، ولى او هم داخل آب غرق شد. من نیز او را بیرون کشیدم ، مات و متحیر شده بودم . به آن آقا خطاب کردم و گفتم : از خداوند و از شما بزرگوار عذر مى خواهم که مزاحم شما شدم . ولى او اعتنایى به حرف ما نکرد و ناچار برگشتیم و جریان را براى (معتضد) خلیفه عباسى گفتیم . او به ما گفت : این جریان را باید پنهان بدارید و جایى آن را نقل نکنید و گرنه سرتان را از بدن جدا مى کنم .
ما هم جراءت بیان کردن این ماجرا را نداشتیم تا وقتى که او از دنیا رفت ما جریان را نقل کردیم .
اولین نماز بعد از ظهور  بعد از آن که امام زمان به اذان پروردگار ظهور مى کند به مسجد الحرام مى رود و پشت مقام ابراهیم رو به سوى کعبه مى ایستاد و دو رکعت نماز مى خواند و سپس ظهور خود را اعلام مى فرماید.
مى بینیم که اول و مهم ترین کار آن حضرت خواندن نماز و دست نیاز به بارگاه خالق بى نیاز گشودن است و یکى از هدف هاى مهم حضرت مهدى (علیه السلام ) اقامه نماز در سر تا سر جهان است .

سوگند به زمزم نمازت
بر زمزمه هاى سوز و سازت
بر ذکر رکوع و بر سجودت
بر حال قیام بر قعودت
بر ذکر تشهد و قنوتت
بر بهت خدایى سکوتت
نماز عیسى پشت سر امام زمان (علیه السلام )  بعد از آن که حضرت مهدى علیه السلام قیام مى کند که حضرت عیسى علیه السلام به عنوان یکى از یاران و فرماندهان آن حضرت از آسمان چهارم پایین مى آید و در رکاب حضرت مهدى علیه السلام قرار مى گیرد. آن حضرت به عیسى مى فرماید: جلو بایست و براى مردم اقامه نماز جماعت کن .

در این حال حضرت عیسى (علیه السلام )، به امام عصر عرض مى کند: نماز براى شما اقامه شده است و باید شما جلو بایستید و اقامه جماعت فرمایید و خود عیسى پشت سر آن حضرت به نماز مى ایستد و با او بیعت مى کند.


منبع

سجاده عشق/فصل۴

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد