ستون دین

هر چیزی که برای شناخت و خواندن نماز برای رستگاری نیاز است.

ستون دین

هر چیزی که برای شناخت و خواندن نماز برای رستگاری نیاز است.

افعی در هنگام نماز امام رضا(ع)

نقل شده است که امام رضا فرمود: روزى در فرع بودم که وقت نماز فرا رسید. پیاده شدم و به سوى بوته خارى روانه گردیدم (در بیابان عربستان گاهى بوته اى به اندازه بزرگى درختى وجود دارد که از سایه اش به خوبى مى توان استفاده کرد.)
همین که به نماز ایستادم یک افعى نزدیک آمد و در کنارم قرار گرفت و من چون متوجه نماز بودم آن را کوتاه نکردم و نشکستم .
در این حال افعى نردیک من شد و سپس به طرف بوته برگشت . وقتى از نماز فارغ شدم ، دعا و تعقیبات نماز را نیز تخفیف ندادم .
بعضى از یارانم را که همراه من بودند فرا خواندم و گفتم پشت سر شما زیر این بوته افعى است رفتند و او را کشتند. امام فرمود: هر کس از غیر خدا نترسد خداوند متعال او را کفایت مى کند و از شر موجودات حفظ مى نماید.


منبع

سجاده عشق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد